Verslag José Rome 2013

Dag 2

21-05-2013 22:53
20 mei: Om 8.00 u.ontbijt, reeds een donkere lucht, maar om 9.00 u. op de fiets, even langs de Munster kerk voor een stempel, helaas gesloten. Het regende binnen een half uur en 3 Bosschenaren reden mij voorbij, zij hadden, net als ik, moeite met de route. Hun GPS werkte niet, dus maar terug naar de kaart. Eindelijk had ik de officiele route gevonden, het fietspad langs de Roer,maar door de gestaag neeerplenzende regen zakte ik steeds dieper in de modder en ik modderde ongeveer 30 km. Het was inmiddels 2 uur en ik was nog maar 50 km gevorderd. Toen besloten het anders te gaan doen: een nieuwe route op de GPS en zoveel mogelijk gereden langs de kortste route. Maar het werd later en later, wel heel mooi ondanks de nog steeds vallende regen, ik was uiteindelijk om 20.30 u. in het hotel, in totaal 144 km. afgelegd !!!
Na een warne douche voelde ik me al veel beter, maar ik was in ieder geval in Euskirchen, het doel. Ik was eigenlijk te moe om meteen te kunnen inslapen, ook had ik nog veel te doen: alle kletsnatte spullen uithangen, maar het lukte toch weer.

Dag 1

21-05-2013 22:50
19 mei, Eerste Pinksterdag: vertrek om 9:00 uur samen met mijn maatje van vorig jaar, Willie, die mij een eind op weg zou helpen. Onder een stralende zon en een aangenaam temperatuurtje op naar Roermond. Willie bracht mij weg tot Deurne en toen was het aan mijzelf.
Onderweg de route nog een paar keer aangepast met de GPS om er een beetje gevoel voor te krijgen, in Grashoek samen op en bankje met een gepensioneerde postbode  (40 jaar dienst, per dag 60 km) mijn boterhammen verorberd en hij was bereid mijn bidon schoon te spoelen en opnieuw te vullen. Rond 4:00 uur in Roermond, goed hotel, de stad doorgefietst en de diverse kerken bekeken, jammer genoeg alleen van buiten tengevolge van zeer beperkte openingstijden. Op het terras van het hotel in de zon een lekkere schotel genuttigd en op tijd de koffer in want ik wil zoveel mogelijk op tijd vertrekken! Totaal 103 km. gefietst.

Alleen op pad....

16-05-2013 16:27

16 Mei: Helaas heeft mijn verondersteld fietsmaatje het af laten weten, het is te kort dag om nog iemand anders te vinden. Maar ik ben niet de enige op weg naar Rome dus God weet kom ik nog iemand tegen die samen met mij verder wil!

Training met de fietsclub

13-05-2013 10:50

10 Mei: samen met de fietsclub een tochtje van 60 km gemaakt: veel wind ,maar dat sterkt alleen maar de benen!

Eindexamen resultaten ontvangen van de middelbare scholieren in Kenia: ziet er goed uit. Zelfs 3 leerlingen met het hoogst haalbare: een A- !! Dat geeft de burger weer moed!

Training in Zuid-Holland

13-05-2013 10:48

9 Mei: een nachtje overgebleven in Scheveningen en een trainingstocht(je) gemaakt in het Groene Hart van Zuid-Holland in de buurt van Gouda. Wat een wind!!! Ongeveer 85 km gefietst en nadien snel naar huis voor de KNVB bekerfinale.

Weer een teleurstelling: wederom PSV geen prijs, zelfs geen  troostprijs!

Het fietsen ging prima. Het bijna de hele winter doorfietsen van de afgelopen maanden heeft mijn conditie goed gedaan.

Voorbereiding

01-05-2013 00:41

1 Mei: vandaag en mooie dag, als voorbereiding een tocht van 75 km door ons Brabantse land, het blijkt dat mijn conditie beter is dan vorig jaar rond deze tijd, waarschijnlijk tengevolge van het frequent fietsen in het grootste deel van de winter, afgezien van de vier weken dat ik naar Kenia was.

Op de fiets naar Rome

01-05-2013 00:40

De fietstocht naar Santiago de Compostella, die ik vorig jaar in mei / kuni heb gemaakt is een goede ervaring geweest en heeft veel geld opgebracht voor ons Project in Kenia: liefst 9000 Euro!

Omdat ons Project nog steeds veel hulp moet verlenen aan Aids weeskinderen en daarvoor veel geld nodig is ben ik op het idee gekomen een fietstocht naar Rome te maken.

Vanuit Schijndel fietsen we richting Duitsland, steken bij Roermond de grens over en komen dan uit bij de Rijn. Het Rijndal blijven wij volgen tot in Bregenz ten noordoosten van het Bodenmeer en gaan dan verder naar het zuiden: via de Dolomieten - Trento, vandaar naar Verona, Ferrara en dan verder naar het zuidoosten via Ravenna en Assisië om uit te komen in Rome.