Dag 9

27-05-2013 19:38

Maandag 27 mei:

Beste luitjes,
Daar ben ik weer met iets meer optimisme als enkele dagen geleden!
Vandaag is het vanaf 11.00 u. droog geworden en droog gebleven!!! Wat een feest!!!
Om 9.00 u. al per trein van Pforzheim naar Saalbruch en vandaar weer verder per rijwiel. Door het goede weer kon ik flink veel kilometers maken, veel om me heen bezichtigen en haalde na bijna 100 km Worms. Wat een prachtige stad, zowel de bijzondere brug over de Rijn als de Domkerk die meer dan 1000 jaar oud is. Goed hotel vlakbij de Domkerk en een aardige eigenaar.
Loop straks nog een keer rond om alles goed op te nemen en ik ben niet uitgesproken moe.
Voor morgen is de weersverwachting goed dus ik probeer weer het grootste stuk langs de Rijn te fietsen. Echter de fietspaden zijn zeer slecht tengevolge van de vele regen, dus ik moet nog een andere route samenstellen.
Onderweg ontmoette ik een echtpaar die vlak voor Bregenz waren gestrand en eveneens de route hebben gelaten voor wat het is en gaan ook terug naar huis, natuurlijk zwaar teleurgesteld want zij waren bijna een jaar bezig geweest met de voorbereidingen.
Ik ervaar nu dat ik honderden kilometers heb gereden zonder iets te zien: alleen een bespatte bril en vooral goed opletten met het verkeer!
Morgen wordt weer een goede dag, tot dan!